schema learning

بررسی خطای Either offers, review or aggregateRating

کنسول جستجوی گوگل ( Search Console ) شامل بخش های تجزیه و تحلیل بر روی دامنه های مختلف حوزه فروشگاه های آنلاین تا امکانات و پیشرفته در بخش تجزیه تحلیل داده ها می باشد. در حالی که بیشتر این امکانات تأثیر زیادی بر آنچه که شما ممکن است بدان نیاز داشته باشید ندارد اما بروز یکسری پیغام های قابل توجه که بیشتر شبیه یک خطا می باشد تا اعلان عادی، باعث ایجاد سردرگمی و نگرانی شده است. در هر صورت اگر تعداد زیادی خطا یا هشدار در سایت تان مخصوصا وبسایت های فروشگاهی پیدا کرده اید، باید عرض کنم شما تنها نیستید.
یک بخش بسیار بزرگ در کنسول گوگل برای گزارش محصولات وجود دارد که با هشدارهای فراوان همراه است و خطایی با عنوان : ( Either “offers”, “review”, or “aggregateRating” ) یا ( باید “پیشنهادات” ، “بررسی” یا “مجموع رتبه بندی” مشخص شود ) را نیز نمایش می دهد. در این مقاله معنی و اثرات این خطا یا هشدار را شرح داده و برای افرادی که از ووکامرس استفاده می کنند راه حلی ارایه می کنیم.

خطا یا هشدار مبتنی بر طرحواره محصول در کنسول جستجوی Google

ناامیدکننده ترین قسمت خطاها و هشدارها این است که مشکلات و راه حل ها توسط گوگل خیلی واضح توضیح داده نشده است. هر بار هم که بر روی دکمه «بیشتر بدانید» می فشارید یا کلیک می کنید دقیقاً به همان صفحه برگشت خورده یا بلاخره چیزی بدست نمی آورید. با این حال وقتی به جزئیات کنسول جستجو نگاه می کنید ممکن است خطای زیر را مشاهده نمایید 🙁 Either “offers”, “review”, or “aggregateRating” )، این خطا در صورت نادیده گرفته شدن، در دراز مدت تعداد زیادی از محصولات شما را تحت تأثیر قرار دهد.
Either offers, review or aggregateRating
اینگونه خطاها و هشدارها مربوط به اسکیما یا همان طرحواره برای تک تک محصولات سایت شماست. اگر اسکیمای خاصی مشخص نشده باشد، نتایج غنی نمی توانند در کنار محصولات شما در جستجو ظاهر شوند. نتایج غنی اطلاعات اضافی هستند که می توانند در محصول یا یک محتوی نشانه گذاری شوند که معمولاً فقط نام محصول، تصاویر، قیمت و رتبه بندی ها را در نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد اما سایر اطلاعات ساختار یافته نیز می توانند به صورت مناسب نمایش داده شوند. به زبان ساده تر گوگل از شما می خواهد تا بر روی تکمیل اطلاعات مربوط به محصول و اسکیما هریک فشار بیاورد تا وقتی یک کاربر در موتور جستجو چیزی را جستجو می کند بتواند اطلاعات بیشتر و غنی تری را بیابد. پس به نوعی مدیران فروشگاهی که در تنظیم اسکیما و اطلاعات جزئی بی حوصلگی بخرج می دهند قربانی اصلی این ساز و کار هستند.
Either offers, review or aggregateRating
ابتدای به ساکن خطای مورد نظر ما هنگامی رخ می دهد که محصولات یا یک محصول شما اسکیما مشخص شده حاوی محتوای ساختاری نداشته باشد در حایکه گوگل می خواهد توانایی نمایش عنوان محصول ، تصویر محصول و یک دلیل برای خرید هر محصول را در نتایج جستجوی خود داشته باشد، حتی در صورتیکه هیچ نظری در صفحه محصول شما وجود ندارشته باشد، این امر به عنوان یک هشدار در Google’s Structured Data Testing Tool ( ابزار آزمایش داده ساختار یافته Google ) نشان داده می شود. دلیل آن این است که Google در واقع به دنبال این نظرات و بازخوردها خواهد بود. ( اهمیت نظرات و ستاره ها برای محصولات و برگه ها )
این خطاها احتمالاً در کوتاه مدت به رتبه شما در جستجو آسیب نمی رسانند، اما اگر کاهش ترافیک مشاهده کرده اید، باید آنرا در اسرع وقت برطرف کنید.
اگر وب سایتی دارید که از WooCommerce استفاده می کند، گوگل از شما خواسته در اسکیمای محصول اطلاعات زیر را به طور پیش فرض مشخص کنید: نام ، توضیحات ، URL ، SKU ، در دسترس بودن ، تصویر ، پیشنهادات ، رتبه بندی یا مجموع نظرات ، قیمت ، بخش بلاک اسکیما که review نام دارد و موارد دیگر. این بدان معناست که هر محصولی در وب سایت شما باید یک شناسنامه کامل داشته باشد.
اطلاعات اسکیما چیزی مشابه قطعه کد زیر از داده های سختار یافته یا طرحواره است.
Either offers, review or aggregateRating
خطای Either “offers”, “review”, or “aggregateRating” should be specified در سرچ کنسول گوگل زمانی ایجاد می شود که یک محصول از 3 داده اصلی برای ارائه به کسیکه از نتایج جستجو به محصول میرسد استفاده نکرده باشد. هر محصول در اسکیمای خود باید دارای نام، تصویر و یک نشانه اضافه برای تشویق بیشتر برای بازدید از محصول و یا خرید باشد که معمولا بر روی قیمت، تعداد ستاره های رتبه دهی، نظرات و نقد و بررسی های محصول و … می باشد .
هر گاه یک یا چند محصول که از یک مدل طرحواره یا اسکیما واحد استفاده نمی کنند در صفحات آرشیو یا صفحاتی که بر مبنی دسته بندی، محصولاتی را نشان می دهد به نمایش در بیایند با هشدار Either “offers”, “review”, or “aggregateRating” should be specified مواجه می شویم و بیشتر در فروشگاه های ووکامرسی اتفاق افتاده و گزارش شده است. در واقع گوگل می گوید چرا در این صفحات محصولات از ساختار اسکیما یکسانی برخوردار نیستند در صورتیکه ممکن است محصولات متنوع دارای طرحواره هایی با ساختار مختلفی باشند.
Either offers, review or aggregateRating
ووکامرس در صفحه آرشیو محصولات یا دسته بندی آنها از نشانه گذاری “name” استفاده می کند و وقتی گوگل آن را در ووکامرس میبیند متوجه وجود محصولات می گردد و برای عملیات بررسی و ایندکس وارد آن صفحه می شود اما با شرایطی که در بالا توضیح دادم مواجه می شود. گوگل می گوید صفحات بایگانی و دسته بندی نباید این علامت گذاری ها را داشته باشند اما ووکامرس تمام محصولات را با هر جدول از اسکیما و داده ها در کنار هم به نمایش می گذارد و این اختلال در یکدست نبودن ساختار طرحواره همه محصولات، آغاز گر این هشدار می شود. طبق گفته گوگل، فقط دو نوع صفحه وجود دارد که معمولاً از نشانه گذاری “name” استفاده می کنند و باید در آن داده های اسکیما گفته شده وجود داشته باشد که یکی صفحه محصول واحد یا یک صفحه محصول که دارای چندین قیمت و فروشنده است. اما همانطور که گفتم ووکامرس این نشانه ها را در صفحه بایگانی محصول و دسته بندی نیز قرار می دهد و وقتی جستجو ها در سایت صورت گرفته و ایندکس ها شکل میگیرند، خطاها بر روی صفحه مانیتور رقص باله را بر روی یخ اجرا می کنند.
Either offers, review or aggregateRating

چگونه خطای Either “offers”, “review”, or “aggregateRating” را حل کنیم؟

برای این موضوع دو راهکار پیش روی شماست. اول اینکه برای محصولات خود اسکیما و طرحواره غنی را بصورت یکدست برای تمام محصولات مشخص و یا ایجاد کنید که من بزرگترین مقاله و دایره المعارف اسکیما یا طرحواره را با کمک رنک مث و با حمایت تیم ناگاتم ( ژاکت ) ترجمه و تولید کرده ام که می توانید با مطالعه آن و حمایت از من به دانش دنیای اسکیما خود بیافزایید. راه حل دوم این است که فعلا قطعه کد زیر را در FUNCTION.PHP قالب تان قرار دهید تا پس از یادگیری نحوه تولید اسکیما یکدست بتوانید بصورت اصولی این هشدار را برطرف نمایید. قبل از قرار دادن کد اطمینان حاصل کنید که یک پشتیبان از آن تهیه شده است. چیزی که همیشه باید رعایت فرمایید.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
<pre class=”md-block-code”><span class=”code-container”>/**
* Remove the generated product schema markup from Product Category and Shop pages.
*/
function wc_remove_product_schema_product_archive() {
remove_action( ‘woocommerce_shop_loop’, array( WC()-&gt;structured_data, ‘generate_product_data’ ), 10, 0 );
}
add_action( ‘woocommerce_init’, ‘wc_remove_product_schema_product_archive’ );</span></pre>

این قطعه کد هیچ آسیبی به ساختار داده ها و یا اسکیما یا سئو سایت شما نمی زند و فقط باعث می شود که هیچ نشانه گذاری ( markup ) و طرحواره یا اسکیما ( schema ) در صفحات آرشیو و دسته بندی محصولات ووکامرس شکل نگیرد. با این حال همانطور که توصیه کردم مقاله آموزش ساخت اسکیما را مطالعه و پس از یادگیری آن آنچه که گوگل اعصاب خرد کن از شما می خواهد را برایش انجام دهید و به فروش تان رسیدگی فرمایید. صدالبته دنیای فن آوری اطلاعات و جهان پیش روی ما همه چیز را بر مبنی روشن و شفاف بودن اطلاعات حداکثری می سنجد پس معتاد کدهای صورت مساله پاک کنی که همیشه در فانکشن بیچاره می گذارید نشوید. درود بر شما

بازخورد شما ارزشمند است

عضویت
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
فهرست